Nostalgitripp med tecknat!

   Tänk så bra man hade det som barn, jag har ju lite av mitt barnasinne kvar vilket innebär att jag tycker väldigt mycket om tecknat. Så min sambo ordnade Disney Channel till mig. Ve och fasa, vad har de gjort med dagens tecknat? Ingen humor som förr och de känns allt slarvigare gjorda än förr i tiden, nu låter jag gammal när jag säger så men det finns en hel del charm i gammal film.

   När jag var liten hade vi Bumbibjörnarna år 1985-1990, 65 avsnitt. Handlar om en familj "gummibjörnar" som de kallas för som har en magisk dryck som gör dom otroligt starka och studsiga.

 

   Darkwing Duck år 1991-1992, 91 avsnitt, "Jag är faran som lurar i natten" En hjälte som sliter mot ondskan på natten med flygaren Sigge.



   Räddningspatrullen år 1989, 65 avsnitt. En räddningspatrull som hjälper de som behöver hjälp, de har även Pärlan en mångsysslare till mus och uppfinnerska. 



   Luftens Hjältar 1990-1991, 65 avsnitt. Pappa Baloo flyger flygplan och driver en firma. I serien finns också kung Louie som driver en bar samt  Shere Khan ifrån Djungebokenfilmen.

.

   Ducktales år 1987-1990, 100 avsnitt. Familjen anka (Ankliv) som alltid är på äventyr med den snåle men otroligt rike Farbror Joakim. Knatte, Tjatte och Fnatte finns även med tillsammans med lilla Anki.




   Kollade även på Greve Duckula år 1988-1993, 65 avsnitt. som har en hel del vuxen humor i sig men det är ej Disney det är en Brittisk tecknad serie som först dök upp i serien Dundermusen. Greve Duckula en vegitarisk vampyr i Transylvanien.



   Är faktiskt himla glad att iallafall Bumbibjörnarna, Räddningspatrullen och Luftens Hjältar går på mornarna på Disney Channel men inte alla dagar man är uppe halv 8 på morgonen när de börjar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0