En blivande mors tankar.

   Kan ligga och titta på lilla barnhörnan i en evighet känns det som och tankarna börjar snurra. Tänk vi blir en familj snart och inget kan skilja oss åt för även om mor och far ej är tillsammans så finns inget starkare band än det man har till sitt barn. Tänk att få känna kärlek till sitt barn för första gången vilken känsla, att få känna de små hjärtslagen för första gången och räkna fingrar och tår. Jag längtar tills den dagen jag ligger på förlossningen och de lyfter upp vårt barn för första gången och säger "det blev en flicka/pojke"! Den känslan kommer att vara oslagbar så därav att vi ej vill veta vad vi skall få innan vi föder men bra nyfiken är man.

   Första andetaget vårt barn tar i denna värld skall vara i en värld fylld av kärlek för det är allt jag/vi vill ge den nu. Man kan inte göra annat än att förbereda för dess ankomst och försöka ge den allt gott här i världen. Det kommer säkert vara tufft och kännas hårt i början men med Jari vid min sida klarar jag allt. Tror han kommer att bli en bra far. I mina ögon är han redan en.

   Nu skall jag gå och lägga mig och se vad mina drömmar kan ge mig för tankar tills imorgon. J har även han börjat drömma nu så han kanske har fått mitt överdosering av hormoner. Han drömde här om dagen att vi fått en flicka så vi får se om drömmar slår in. Vi kommer ju trots allt älska barnet vare sig vi får en pojke eller en flicka.





Godnatt på er ute i förhoppningsvis "våryran"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0