Barnhemmet, filmrecension!



   Har precis kikat klart på thrillern Barnhemmet. Originaltiteln är El Orfanato som gavs ut 2007, 105 minuter lång. Skådespelare: Belén Rueda Fernando Cayo Geraldine Chaplin med flera..

   Lara återvänder med sin man Carlos och sonen Simon till sitt gamla barnhem för att renovera upp det  för handikappade barn som hon och hennes man nu skall öppna upp och driva som förr. Efter en snar ankomst dyker en kvinna upp som har en hel mapp om Simon som råkar vara adopterad, hon säger sig vara ifrån socialstyrelsen men då Lara anar misstankar och ber den gamlla damen att gå vaknar hon mitt i natten av att någon brytit sig in i utehuset. Hon upptäcker den gamla damen som flyr ut mitt i natten och Lara gör då en polisanmälan för att sedan återgå till att umgås med sonen dagen efter.

   Snart börjar hennes son leka underliga lekar med sina fantasivänner hans skaffat sig. Under en skattjakt med sin mamma får Lara nog och säger ifrån då Simon avslöjar att han vet att hon inte är hans riktiga mor och att han lider av en svår sjukdom. 

   Lara och Carlos försöker då förklara för Simon varför de inte sagt något tidigare men de hinner ej långt då de skall ha öppet hus och visa upp det nya barnhemmet för allmänheten. Det är under det kalaset Simon försvinner under mystiska omständigheter och Lara har sitt första möte med en liten pojke  med en påse på huvudet.

   Mer än det tänker jag inte avslöja ni får sen den själva, en hemsk historia när alla pusselbitar kommer på plats, finns några skrämmande ögonblick men man hoppar mest i soffan av det oväntade. En annars bra film tycker jag.

   Se den!!!  

   Kanske skall tillägga att den är på spanska!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här är en av mina absoluta favoriter. Både skrämmande och intelligent film.

2009-03-18 @ 11:20:58
Postat av: Sofie

JAG VILL SE!!!!

2009-03-18 @ 16:26:50
URL: http://sofiemedpuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0