Mammakläder, Liverpool & åter mammakläder!

   Vad trött jag blir ibland är det inte meningen att folk skall få skaffa barn här i världen, försäkringskassan är ju bra rolig, tillåter inte folk vara hemma när de får havandeskapsförgiftning som faktiskt kan kosta liv, vad är det för liv, inte ett liv som är värt att levas tydligen eller snarare inte ett liv som är värt att få börja!

   Blev himla arg här igår när jag upptäckte den stora bristen på mammakläder i Eskilstuna city, är det meningen att man skall få beställa alla kläder ifrån nätet för att sedan få krångla med att få skicka tillbaka dom då passformen ej är som den bör, har upptäckt att jag pendlar mellan 2 storlekar hela tiden och då är det svårt att finna ett par byxor man behöver.

   Finns dock inga mmakläder på hela staden och HM som har en mammakollektion har den såklart inte inne i city för vad ska de ha dom till nej då får man åka till Tuna Park, åh jag blev så sur så jag kan inte ha varit trevlig. Sen när man står i kö för att bara ställa en enkel fråga och kolla i andra affärer om de ens har mammakläder så går tre gamla damer förbi mig i kön och handlar och så säger det att ungdomar ej har något hyss, så jg fräste så fint att det finns oförskämda människor här i världen som ej vet hur ett kösystem fungerar sen gick lilla jag...

   Lite bitter är jag nog men det är ju bara så himla irriterande när man ej kan ha sina kläder och att det inte finns några nya att köpa... suck!!!
 
   Liverpool kunde inte spela för att vinna igår heller, startade utan Torres igår vilket jag inte förstår och tog bort Keane ifrån startelvan, sen fumlade Reina lite väl mycket i målet igår, vet ej vad han tänkte på. Nej hela matchen var bara en stor besvikelse när den endå slutade 0-0 och när Liverpool faktiskt hade 80 % av bollövertaget vissa delar i matchen kan inte förstå varför det ej sätter bollchanserna de har. Topptipset gick ju inte heller så bra med tanke på att de såklart skulle lotta matcherna för planerna var frusna.

   Jag tog mig ett bad istället och får väl överlåta det mesta klagandet till min sambo som är lite mer insatt i fotbollen än vad jag är men men.. alltid kul att ha något att se fram emot på helgerna men denna helg var dock en besvikelse och snart skall jag bege mig till jobbet här :)

  Ska nog gå ut och vara social för idag har vi ju faktiskt fin besök när JARI, observera Jari har bjudit över en stycke arbetskamrat, himla trevligt må jag säga.

PÖSS!!!





Ett sant ordspråk "Om man inte kör vlse får man aldrig se världen"

Därav att jag fick en gps i julklapp med prislappen kvar haha..


Mouziee - In search of a dragon

Kommentarer
Postat av: madde

Kan de kanske vara lite graviditets hormoner som påverkar din irritation ;) Nu tycker jag att vi ta o boka en ny dag för att ses...soff-helvetes-affären gick inte så himla bra den dagen vi skulle setts. Himla människor det finns!! Kram kram

2009-01-11 @ 22:52:19
URL: http://madeleineaxelsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0