Rekommenderat tjejspel till PS3, Heavenly Sword!

Ett spel till PS3 som påminner om God of war, ursnygg grafik och rätt så lättstyrt spel som passar mig alldelels utmärkt. Då jag ej tycker om att spela ett spel som man får gå igenom hundratals olika banor och sitta framför tvn i 20 timmar. Detta är ett spel som passar dig som tjej, killar får självklart spela detta men som tjej som ej vill sitta allt för länge, ha mycket spänning samt snygg grafik med enorma tempel, buggha statyer, vackra träd på höga berg i är detta ett spel för dig!

Huvudpersonen Nariko är en rödhårig ung kvinnlig väktare till ett svärd som sägs ge bäraren oerhörd makt, något som självklart Kung Bohan som är den onda i detta spel har intresse av samt alla hans anhängare.

Slagsmålen är inte det enda som detta spel handlar om, mellan varven får man även spela som Narikos bäste vän, Kai. Kai är ett adoptivbarn precis som Nariko, inte lika kraftfull men däremot väldigt skicklig med pilbåge. Man kan styra pilarna genom luften med  den rörelsekänsliga handkontrollen. Du får köra vissa så kallade minispel där du skjuter på lönnmördare eller varför inte gömda prickskyttar. När man styr pilarna genom luften kan man ta ut skott på väldigt långa disstanser och det tar tyvärr ett tag innan man lär sig tekniken men en liten rolig detalj tycker jag.

Svårighetsgraden i detta spel är inte så svår som den verkar, man dör sällan och slipper spela om banor allt för ofta, jag är en människa som uppskattar dessa spel då jag tyvärr vill ha det lite enkelt för mig men det är ifrån person till person. Det finns fullt av urnor med livskraft i och när man väl klarat av en strid belönas man med full hälsa. Så vill man ha en liten mer utmaning skall man ställa in en svårare svårighetsgrad än den som kommer som standard!

En liten rolig detalj de har i detta spel är de engelska rösterna då den som gett ut sin röst till kung Bohan är ingen mindre än Andy Serkis, för er som är vet vem han är, så är det han som spelar Smeagol i sagan om ringen filmerna.

Inte så himla verklighetstroget detta spel men som sagt är man ett fantasyspel så är detta ett måste anser jag!

Jag som tjej som ej finner så mycket intresse av att spela pang pang spel eller monster spel på PS3 anser att detta spelet är ett av de bättre jag spelat!