Gravid i 23 härliga veckor!

   Godmorgon eller eftermiddag det beror ju faktiskt på hur man ser det. 23e veckan idag, det går sakta men säkert frammåt så nu när man gått lite över halva tiden tänkte jag skriva lite angående min graviditet för de som vill läsa.

Små FAKTA:
   Fick reda på att jag var gravid den 24e september.
   Sambons fina kommentar: "Ja då har vi ej roat oss i onödan" , tror han skojade såklart men det lät roligt.
   Har gått upp 4,5kg sen jag blev gravid.

Mitt lilla TILLSTÅND:  
  Slapp morgonillamåendet, så jag kännde mig inte gravid alls den första tiden.
  Hade däremot väldigt mycket yrsel kan det bero på att jag har lågt blodtryck kanske.
   Är lite lättirriterad och lättstött, något kännslig med andra ord : )
   Foglossning i v 12 följt av symfyseolys i v 18 som är ungefär samma sak bara att det sistnämnda sitter i magen vilket gör ont när det sätter den sidan till.
   Har ett lätt hjärtfel sen födseln så de oroar sig lite för min förslossning men det skall nog gå bra, ska göra massa tester och EKG samt träffa en läkare den 17 Februari så får vi hoppas det löser sig.

Bäbis FAKTA:
   Beräknad födelse är 27 maj - 2009
   Första sparken kännde jag vecka 20.
   Smeknamn i magen: Monstret, Odågan.
   Tilltänkta namn, om det blir en tjej så har min sambo redan bestämt att det är en Tilda, jag tycker om Tilia men man får väl skaffa fler barn. Om det blir en pojke är vi oense, Sander, Kimi är några av mina favoriter.
   Vad andra tycker barnet skall heta: Oliver, Liam, Alvin, Isak, Algot, Hampus och tjejnamn är Tea, Nåva, Yrla, Isa etc.

INKÖP:
  Har fått en ny GRACO Duologic bilbarnstol från 0-4 år och en ny grå BRIO barnvagn kombi, sen har vi köpt ett mörkt skötbord i antikbets så bara BRIO sängen kvar.
   
ÖVRIGT:
   För övrigt så tror jag att jag får en flicka och Jari tror vi får en son, innan mina syskon fick barn så sa jag ju att min syster skulle få en dotter och min bror få en son samt när jag väl blev gravid så skulle jag få en dotter, de två första aningarna slog ju in så då borde min också göra det : )

Det var det lilla, vill ni veta mer så fråga.

PÖSS!!!


Kommentarer
Postat av: Systeryster

den får inte heta Yrla..de har du bara fått låna...å när mitt sto föl döps till det så blir det jobbigt att ropa på båda ;)

2009-01-22 @ 11:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0