Försäkringskassan, ledighet och ja bra fråga...

   Får man sitta i kö i 20 minuter innan man ens kommer fram till försäkringskassan som endå inte vet någonting. Det är bra att deras otroligt snabba behandlingstid av ärende är på 5 veckor för då hinner man ju vara borta ifrån jobbet i ett par veckor innan man får veta att man ej får pengar för den tiden man varit borta, känns bra. Och då går jag endå halvtid. Inte meningen att man skall få föda barn här i sverige som kvinna tror jag.

  När till och med chefen säger att han tycker det är dumt att riskera ett ofött barns liv för det tunga arbete vi har eftersom min arbetsplats är alldeles för hårt och tungt, blir ungefär mellan 5000-7000 kg man släpar på per dag. När han säger det och läkaren säger det vad ska man då göra, det är inte som så att jag ej vill jobba för då kunde jag ju vara hemma jämnt men det är hårt och det är tungt och man ska hinna med i alla andras tempo me men en dag i taget.

   Väntar på remissen på sjukhuset så de kanske nån gång kan se över mitt hjärtfel jag har så jag slipper oroa mig över det vilket inte hade behövts om det inte var för att medicinavdelningen på mälarsjukhuset tappat bort alla mina journaler hur man nu i hela friden kan göra en sådan sak. Usch vaknade på fel sida idag så som jag klagar men nån gång ska vara den första också, nej frukost nu sen ska jag släpa mej till jobbet en sväng.

   Sen är jag ledig i hela fyra dagar ska bli skönt att äntligen få orka med att göra något hemma, skulle behöva städa litegranna så då ska man kankse passa på, kolla lite babysaker som vanligt kankse och fundera vidare :)

   Bra fråga ja, ärman inte lite bitter nu elr så, vet ju att vi klarar oss ska ju inte direkt klaga på våran ekonomi om man säger så det känns bara så tråkigt när man inte vet vad man skall göra med allt men men en dag i taget sen får jag ju barn med världens underbaraste och mer därtill *hånler*



   Mouziee- In search of a dragon

Kommentarer
Postat av: Sofie

Du, jag kom på ett bra flicknamn; Tea. Det tyckte i alla fall jag var himla fint

2009-01-09 @ 14:52:13
URL: http://sofiemedpuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0