Liverpool ute ur Fa-cupen!

   La mig något sur igår när Everton sätter bollen i de sista minutrarna av förlägningrna igår. Ibland undrar jag vad vissa spelare håller på med, Leiva som inte vet hur man tar bollen av en spelare utan fäller dom istället, han lyckades med samma bragd i förra matchen och alla andra matcher också för den delen, siktar in sig på benen istället för att göra en snygg fällning vilket igår då resulterade till ett rött kort. KLANT!!!

   Trist att Gerrard fick bytas ut efter 15 minuter men han behövs till helgen då de får ge järnet, ny dag och nya tag. Carragher va den som tog över kaptens bilden och han hördes också mest på plan igår, tyckte han spelade in sig rätt bra på slutet där. Det var ju bara det att om nu Alonso ska ta över alla frisparkar och hörnor så kan han ju sikta på att inte sjuta bollarna över alla spelare eller sikta in sig på det som står lite längre bak då Evertons alla långa spelare håller sig långt bak på en frispasrk för att nicka bort bollarna. Inte en enda boll gick ju in.

   Sen förstår jag inte hur de alltid lyckas missa en spelare som oftast blir helt fri i straffområdet det får ju bara inte hända, fasta situationer är inte Liverpools bästa sida tror jag då de ofta tappar markeringarna där. Jag säger inte att jag skulle gjort det bättre själv men det händer match efter match och snart tycker jag att de får ta och träna upp sig på den fronten för jag tröttnar på att se sådana enkla misstag.

   Dossena´s inlägg igår höll inte den bästa av kvaliter det får han jobba på även fast han sprang på rätt bra igår.   

  Kort och gott det började bra men efter Leivas röda kort så blev vissa spelare lite vilsna på plan igår och allt fungerade inte som de skulle, Dossena sprang inte lika mycket och Kuyt såg rätt vilsen ut när han fick flytta runt till så pass mycket olika possitioner efter utvisningen så hans vardagliga form med allt löpande såg man inte mycket av tyvärr.

   Nej som sagt ny dag och nya tag, ser fram emot helgen nu istället då jag ej kan gå och vara sur hela dagen över gårdagens match.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0