"90 sängliggande dagar!"

   Ska öppna en ny kategori som heter 90 dagar. För det är 90 dagar kvar till beräknad födsel, 13 veckor, 2160 timmar. Finns många sätt att se det på. Då jag vet att jag kommer att få befnna mig väääldig mycket hemma och sängliggandes så har jag bestämt mig för att skriva en liten notis var dag om vad som händer i livet och hur allt går för mig för de som vill veta, ni som har ideer på vad man skall sysselsätta sig med när man är hemma hela tiden får mycket mer än gärna komma med förslag!

   Gjorde jag tyvärr ett tappert försök till stimulans idag genom att ta mig ut till tunapark idag med hjälp av Sofie för att få gå ut och gå litegrann. Tyvärr är väl fel ord för det var väldigt snällt av poffen att åka med mig dig men det tog ungefär 1h och 40 minuter att gå ett varv på Tuna för jag är inte den snabbaste av sniglar när jag egentligen inte ska ut och röra mig alls. Vi har nu samlat ihop ca 15 filmer vi skall se under mina 3 månader här hemma.

   Planer att roa mig med här hemma då:  

Börja måla akvarell min första bild är Donkeys små drakbäbisar i Shreck.



Rita klart Sofies tattuering tills den 16 mars samt gå igenom de 15 filmer vi har planer för.

Göra klart min scrapbook med bilder ifrån de 9 månader jag beräknas va gravid i.

Sy klart gardinerna till vardagsrummet.

Sy klart det lila lilla satinöverdraget till spjälsängsskyddet.

Göra klart min myshörna med alla bekvämligheter på divanen här hemma.

Lära mig redigera mina egna bilder.

Läsa klart lite böcker, började med "Sängläge idag av Sarah Bilston" som har fått vara sängliggandes hon med de 3 sista månaderna, riktigt kul att se vilka saker som stämmer in så perfekt med en själv i den boken.
Athalus - Tjuven
Amerikas serimördare genom tiderna
Att älska som en porrstjärna
Draken


4 böcker som jag tänkt läsa länge och nu är det dags!

Ta baken ur vagnen och göra klart min finska kurs så man har lärt sig något på vägen.

...fler förslag?!...



Tar mycket mer än gärna emot besök, ni vet ju vart jag finns!!!


Kommentarer
Postat av: Mijo

Jag tycker att det låter väldigt smart att du utnyttjar tiden till bokläsandet än tvspel och filmer =) Göra klart finska kursen låter bra.



Kan inte du måla en vacker tavla i pastellfärg? Där du målar upp hela ditt liv, från födsel tills nu där dina vänner,familj, djur och allt annat är med?

En explosion utav goda minnen.. Det vore rätt coolt.. tror du skulle lyckas rätt bra då du är rätt duktig på att måla...

2009-02-26 @ 22:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0