Mitt 2009!

Mitt 2oo9

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Födde barn

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga förra året hade ju så mycket annat att tänka på ;)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Mina nyfunna vänner i mammagruppen, Jag blev det i maj, Frida i juni, Lollo i juli, Madeleine i augusti, syster Anna i september, Maddis i oktober och i april kommer 2 sysslingar till världen samt att Sarah min väninna ska ha och Natta får barn i januai, babtboom!

4. Dog någon som stod dig nära? Nej, tack gode gud!

5. Vilka länder besökte du?
Inget alls

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Ja, gravidmagen. Men en ny sådan får vänta några år ;) Håller med Malin här!

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Den 3 maj då Thilda kom till oss!

8. Vad var din största framgång 2009?
 Att bli mamma
 
9. Största misstaget? Att jag slet för mycket på jobbet vilket nog gjorde sitt med min grviditet då jag höll på att föda i vecka 26!
 
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Graviditeten var hemsk, först foglossning sen symfyseolys, utslag över hela mig, karpltunnelsyndrom i handen, sen värkar under hela graviditeten på det, jippie!
 
11. Bästa köpet? BARNVAGNEN, vilket kap! Och min underbara kamera såklart!

12. Vad spenderade du mest pengar på? Haha, Thilda.
 
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja att det ej var något fel på Thilda hon var bara liten samt att min sambo var en sådan underbar far när hon kom till världen och är måste jag nog tillägga ;) Plus att jag blev ju moster för andra gången!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Lady Gagas Bad Romance.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare såklart!

16. Vad önskar du att du gjort mer? Fotat mer och pluggat lite.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Slititi a*slet av mig på jobbet!

18. Hur tillbringar du julen?
Med "min" underbara familj och Jaris släkt. 

19. Blev du kär i år?
I Thilda, att man kan älska någon man aldrig mött är otroligt.

20. Favoritprogram på TV? The Mentalist är givet!

21. Bästa boken du läste i år? Sängläge, om en gravidkvinna som tvingas ligga hemma i sängläge för att inte föda för tidigt, kände igen mig där ;)

22. Största musikaliska upptäckten? Thildas falsetter på mornarna och min sångröst som konstigt nog blivit liiite bättre när jag sjunger för hnne.

24. Något du fick och önskade dig när du fyllde år? Ett tavelstafli och min kamera.

25. Något du önskade dig men inte fick? Nepp

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Var hemma med familjen.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jodå om min faders knän hade varit hela så han slapp ha ont hela tiden och slippa alla operationerna.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Gravid. I alla fall första halvan av året. Haha. Håller med Malin här med :) men nu börjar den gå åt det "klassiska" hållet har jag märkt.

29. Vad fick dig att må bra? När Thilda väl var ute och bara var en glad liten frisk fläkt på 2300 gram.

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Skulle jag vara det menar du, saknar Heath Ledger dock men ingen jag var sugen på.

31. Vem saknade du? Mamma i Norge

32. De bästa nya människorna du träffade? FRIDA mitt svullo och vapenbroder med Lovisa! Sen underbara Malin som jag ska fika med imorgon och hennes fotogeniska dotter Moa såklart, Nadja med sitt lilla monster Angelina samt Jacqueline och hennes fotoglada lilla Adrian.




Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Var inne nu och såg bilden. Super fin, tack så mycket. :)

2009-12-29 @ 21:08:09
URL: http://jacqueline87.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihi, kul att läsa :D Vi ses i morgon!

2009-12-29 @ 21:26:07
URL: http://chainsawy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0