Power Rangers - 2009!

   Nu höll jag på att få ett slaganfall när jag satt och kollade trailers på youTube. Då dök nämligen en trailer upp för Power Rangers, ni vet den där värdelösa serien som gick när man var liten med människor som slogs i stora mekaniska dinosaurier. En vek kopia av Transeformers kan jag tycka.

  

   Power Rangers är en långvarig amerikansk TV-serie. Den första serien sändes ursprungligen i TV-kanalen FOX i USA åren från den 28 augusti 1993 och fram till 2002, för att därefter sändas i andra kanaler. Den är en adaption av den japanska serien Super Sentai, men är anpassad till en västerländsk publik.

Det finns 3 säsonger och 155 avsnitt av originalserien Mighty Morphin Power Rangers. Senare har flera uppföljare producerats.

   TV-serien handlar om en grupp tonåringar som har en så kallad morpher som ger de superkrafter att slåss mot onda varelser. Alla Rangers har också en zord (en robot) som kan sättas ihop med andra zords och bli en megazord. Tittaren får också följa med på deras vardagsliv i skolan och på fritiden.

   I Sverige visades den i TV 3 men drogs in efter att ha kritiserats för att ha varit orsaken till att den 5-åriga flickan Silje i Trondheim i Norge den 15 oktober 1994 blev ihjälsparkad av jämnåriga barn som sades ha blivit inspirerade av serien, och debatt uppstod i den så kallade Siljefallet. Serien blev omtalad, men andra beskyllde sammankopplingen för att vara felaktig. Serien återkom 2007 då Jetix visade säsong 14: Mystic Force. Jetix visar nu säsong 15: "Operation Overdrive"

   En annan som trodde den lades ner för den var så himla värdelös och ändå minns jag att jag tittade på den ;)

   Trailern gick iallafall ut på att det skulle komma en film med mycket pengar spenderat på filmen vilket jag faktiskt hört innan också att det skulle bli av. Men vi kan pusta ut, trailern är ett ihopklipp som människor som är uttråkade har plåstrat ihop ifrån filmen som kom på 90-talet, serien och av någon anledning ifrån nya filmen Hellboy. Men här är vad ni inte har missat:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0