Tillväxtultraljudet med lite orosmoln.

   Har kommit hem ifrån tillväxtultraljudet från Mälardalens sjukhus nu. Bebisen är fortfarande för liten, 28 % och ligger i sätesbjudning med huvudet lutat lite bakåt så man kan säga att den ligger och kikar på mig. Det som är bra är att den är livad, har gott om fostervatten och följer sin egen tillväxtkurva. Sätesbjudning innebär att den ligger med baken neråt och vi skall disskutera med läkaren som jag fick tid hos på måndag när, om och hur vi skall vända den.

   Barnmorskan ringde efteråt och var lite orolig över det hon läst i journalen men sa att jag ej skall oroa mig då jag fått en bra läkare, "Tysken", som jag skall disskutera med hur vi kommer att göra här de kommande veckorna med allt. Han skall kolla flödet i navelsträngen, att bebisen får den näringen den behöver och fundera på om vi skall vända den eller ej. Eftersom den är så liten är risken att de ej vill vända och bråka med den.

   Jag hade även sammandragningar när de tog en kurva idag med ungefär 5 minuters mellanrum. Jag hade i o för sig glömt att ta "Brickanylen" i morse men detta innebär ju att mina värkar kan starta rätt så omgående när jag slutar med medicinen om två veckor. Det är för tillfället mitt enda orosmoln men ja förmodar att doktorn kommer lugna mig på måndag när jag får alla fakta.

Korta fakta:

Bebisens vikt 1704 gram.
Vecka 34 + 2.
28% mindre än genomsnittlig bebis.
31 cm är symfysmåttet.
Följer sin tillväxtkurva.
Frisk.
Magens mått 70 mm.
Huvudets mått 78 mm.
Läkartid 21/4, klockan 15:30.


Som jag brukar säga: "En moders oro är ett barns lugn!"

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Din oro är den bästa för ditt barn. Ni känner varandra även att ni inte setts. Hoppas att allt går bra på måndag då. Vi håller tummarna och så hoppas vi på att bebisen vänder på sig innan det är dags.

2009-04-17 @ 18:59:00
URL: http://finafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0