Läkarens "dom" idag lyder..

...att han nästan är tvärsäker på att jag kommer föda för tidigt. hur det återstår att se. Han kollade flödet i navelsträngen, hjärtat och hjärnan och allt såg bra ut. Något lite fostervatten men han sa att det var för att jag redan har en liten bebis då behövs inte lika mycket vatten. Han gick igenom bebisen ifrån top till tå och det enda som har betydelse är att vårt barn ser helt friskt och normalt ut!

    Men vad sa han då, jo på tisdag skall jag tillbaka dit på fastande mage. Då barnet ligger åt fel håll så skall de försöka vända det och anledningen till att jag då skall gå på fastande mage är bara en säkerhets sak utifall att något inte går som det skall och jag måste få narkos för att vi skall göra kejsarsnitt.

   Om bebisen ej vill vända sig så skall vi prata vidare om hur vi skall gå tillväga med förlossningen, jag behöver inte göra kejsarsnitt då det går att sätta igång förlossningen utan och då jag har så liten bebis så kan jag nog föda även om den är åt fel håll.

   Det finns många men, om de på tisdag ser att flödet i navelsträngen inte är lika stark som den var idag så kommer jag att få sätta igång med min förlossning snarast. Jag hoppas bara att jag kan föda normalt vill ej göra kejsarsnitt då jag känner att jag vill gå igenom en vanlig förlossning men gör såklart det som blir bäst för barnet.

   Så lite orolig är man ju men jag hoppas och tror att det skall gå bra, skall få stanna ett slag under observation i vilket fall som hellst på tisdag så nu skall jag koncentrera mig på att ta det lugnt och att göra klart allt till bebisens ankomst.

   Det var det mesta i korta drag, de satte en CTG-.kurva på mig idag också och jag hade sammandragningar/värkar idag med men då de såg att det ej påverkar bebisens hjärtrytm så är det bara positivt!

Bebisens mått:

Huvud 85 mm
Mage 80 mm
Lårben 65 mm
Vikt 1710 gram
Vecka 34 + 6
BF 27 maj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0