Inköp och packning lill bebben!

Sitter och funderar på allt man skall inhandla till lillmonstret. Har ju bara småsaker kvar men för att veta vad man ska köpa och inte så var jag ju tvungen att skriva ifrån början vad jag/vi har inhandlat. Sen ska vi nog packa väskan också ; )

De STORA inköpen som är gjorda till lill bebisen,

Till sovrummet:

BRIO Spjälsäng Cot Two med neddragbar sida
Skötbord
Skötbordsbädd
Amningskudde
Sänglåda (Under spjälsängen, extra utrymme)
Lakan
Täcke
Kudde
Och latexlakan till både säng och barnvagn så inga olyckor sker


Transport:

Bilbarnstol, Akta Graco Duologic från 0 månader till 4 år, en växa bilbarnstol
BRIO Combi barnvagn (med sittdel så man slipper tänka på det när de växer)
Skötväska

Smått och gott:

Napp
Nappflaska
Napphållare (Så bebisen ej tappar bort nappen : ) )
Matbords set
Medtagbart skötbord
Skallra
Speldosa
Sängmobil
Sänglampa
Filt till barnvagnen
Kläder ifrån 0 månader till ett halvår : )

Till löning skall vi köpa dessa små inköp till lillmonstret:

Badbalja
Termometer
Blöjor
Våtservetter
Babyolja
Babysitter
Näsfrida
Napplock till nappflaskan som e skonsammare
MUM nappflaska
Hjul till bilbarnstolen så man slipper bära bebisen sen, blir som en liten vagn. 
Regnskydd till barnvagn samt
Myggnät och
Solskydd

Senare inköp:

Babysitter
Babymonitor
Snuggle Nest (Resesäng/skötbordoch minisäng för föräldrarsängen  i ett)
Trip Trapp Stol


Inhandlat till modern:

Amningsbehå
Aloe Vera (utifall man spricker, snabbar på läkningsprocessen)
3 amningströjor

Skall införskaffas:

Amningskupor

Vad skall man då ha i väskan till sjukhuset tro. Vi packar i skötväskan:

Min syster har tipsat mig om dryck då du förlorar mycket vätska och några sötsaker eller frukter.
Ipoden med högtalare till
Kamera VIKTIGT!
Mina adidas byxor
Amningsbehå/amningslinne och underkläder
J har köpt sköna crocs som jag skall få gå i
J´s inköpta body till lillen "My först liverpool kit"
Liten mössa till bebisen
Vete/värme kudde
Hygienartiklar
Mina glasögon
Babyfilten
Läppbalsam
Aloe Vera
Massageolja

Har jag nu glömt något?


Kommentarer
Postat av: Storasyster

nepp jag sa att man behöver snabb energi, så då är cola eller pepsi bra!!! Å choklad.... sen behöver du snäckor till brösten men du får låna mina, för man blir så fin å blodig om dem de första dagarna...å sånna får man inte på eskilstunas bb... å något bra att läsa om man har tråkigt, vilket jag hade ettt par timmar.....

2009-04-19 @ 20:25:58
Postat av: Annlo Maddis syster

Glöm inte o köpa en salva för bröstvartorna för dom kommer att spricka när h*n suger, aloe vera svider och är inte bra för bebben.



Lycka till kramis

2009-04-21 @ 02:30:45
URL: http://chopandjay.blogg.se/
Postat av: Denice- Hampus mamma

såg att du hade samma bilbarnstol som oss, skönt att man slipper tänka på sånt med takt att de växer tycker jag, är himla nöjd!

2009-12-09 @ 16:19:11
URL: http://deniicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0