Internetlös lördag med hockey!

    Har precis sett första perioden på NHL matchen mellan Washington - NY Rangers där Ranger leder med 1 - 0. Min sambo sitter och försöker få igång vårt internet som går på och avhela tiden. Himla roligt när saker och ting fungerar som de ska. Blev bjuden på fika på stan idag av J sen har det inte hänt så himla mycket har roat mig med att plocka undan i köket lite. Vi ska bjuda på middag här på fredag så jag funderar starkt på att göra något jag ej gjort på länge, en trerätters middag. Ska roa mig med att sy klart gardinerna till vardagsrummet och pyssla lite nu när J jibbar eftermiddag. Hålla tankarna igång så man slipper oroa sig eller snarare fundera på att oroa sig för lillmonstret.

   Än så länge så har jag kommit fram till att middagen skall bestå av:

Förrätt:

Skagen toast

----------

Varmrätt

----------

Efterrätt

Finsk somrig rabarberpaj.


   Anledningen till att jag ej skrivit en varmrätt ännu är för jag vill göra något utöver det vanliga som inte kostar alldelels för mycket och som är lite somrigt. Skall nog försöka komma på en ny sommardrink som jag kan bjuda herrarna i sällskapet på, det gäller att passa på när man har en fylld bar som man själv ej kan dricka av men ändå vill dela med sig av. Sen tappar jag inte greppet om bartenderyrket heller ;)

   Nej åter till hockeyn!

    Lite irriterande att jag skrivit om detta inlägg ett X - antal gånger då vårt internet lägger ner hela tiden, man blir så glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0