Blod, svett och tårar..elr..

   Blod började dagen med iallafall för nu sitter jag häroch blöder näsblod som aldrig för, usch!!! E lite däven över att jag ej kunde gå på klassåterträffen som var igår. Dock i Flen och jag är inget stort fan av Flen därav att man ej bor kvar där. men det hade varit så kul att se alla gamla klasskamrater. Men inte jag inte jag har blivit tilldelad viloläga inför tisdagen *morr*

   Men jag har fått lite kontakt med några gamla klasskamrater och det känns kul, bland annat en tjej som jag tänkt mycket på, hon är också gravid med sitt andra barn dock i vecka 34 så jag hoppas vi kanske kan ses när bebisarna är födda sen skulle vara kul.

   Jag tror iallafall att det kommer att gå bra på tisdag, inget kejsarsnitt här inteoch inte ett nedsatt flöde i navelsträngen, sen skulle jag i o för sig inte klaga på om lill monstret ville vända på sig så jag slapp det med. Men ingen medicin och värkar ser jag inte fram emot. Men jag känner mig rätt lugn ändå.

   Nej nu skall jag duscha, hoppas på att mina bilder kommer idag och ut en liten sväng medans jag orkar i det fina vädret.

PÖSS!!!

Kommentarer
Postat av: sofi

Precis, dom är helt underbara där och jag hade en läkare som heter Nils innan jag födde Linus, toppen bra människa och jätte trevlig att prata med. Personalen på NEO går inte att beskriva dom är helt enkelt underbara, eftersom att jag är ensamstående så va dom väldigt hjälpsamma pga att jag va så dålig första veckan när Linus hade kommit. Jag ska dock inte ljuga, det är jobbigt att ligga på NEO och det tar på krafterna att se sitt sjuka barn, men i längden så har det ju verkligen lönat sig. Linus är frisk och jag också snart så man får se det possitivt :) Tillväxtultraljudet är det lite si och så med, dom gjorde ett på mig i E-tuna veckan innan Linus föddes och då beräknade dom att han vägde 1160g men sen kom han ut och vägde 1835g och då hade han inte haft flöde i navelsträngen på 2 veckor. Dom sa att han va tillväxthämmad ca 37% när han föddes, vet inte vad dom sagt om eran bebis??

Det är helt sjukt att barnen kan vara så starka som dom faktiskt är fast dom är prematurer, helt underbart att se dom små utvecklas på en helt annan nivå än en "normal" bebis:)









Hoppas att den lill* vill stanna kvar i din mage ett tag till nu och att allt går bra för er. Lycka till!





Mvh sofi.

2009-04-26 @ 13:42:06
URL: http://sofiiin.blogg.se/
Postat av: sofi

Okej, men det är skönt att dom tar eran situation på allvar och att du fått bra hjälp på en gång :) Verkar som att dom har bra koll på dig och bebisen och att dom ser till att ni mår bra hela tiden..





Jag fick en stor blödning i vecka 32 och låg inlagd på mälarsjukhuset i en vecka, åkte hem på permis över ett par dagar och fick då eklampsi med ett krampanfall och katastrofsnittades i nyköping.. Linus fick åka ambulans till e-tunas NEO och vara där själv medans jag låg kvar på intensiven i nyköping i 3 dagar. Det är vad som hände i det stora hela för mig..





Jag har haft svårt att prata om det som hände men börjar nu kunna öppna mig ordentligt. Är det något du undrar så är det bara att fråga. Jag kan absolut INTE allt men kanske kan ge lite tips på vägen :)





Mvh sofi

2009-04-26 @ 19:47:22
URL: http://sofiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0